Pasaules autoindustrijas lielais rats turpina griezties. Parādās pavisam jauni un tiek uzlaboti jau labi pazīstami auto. Neskatoties uz snaudu mūsu jauno automobiļu tirgū, jaunumi sasniedz arī Latviju. Īpaši kupls un interesants jaunu modeļu birums pēdējā laikā bijis pie mums tradicionāli populārajā "Sport Utility" mašīnu sektorā.

Foto galerija ar "Toyota RAV4"

Foto galerija ar "Dacia Duster"

Foto galerija ar "Mitsubishi ASX"

Vasaras vidū Latvijā nonāca "Dacia Duster" – lētākais SUV, kāds vien, neskaitot "Lada Niva", ir redzēts. Jau agrāk parādījās "Hyundai Tucson" pēcnācējs "ix35", kam uz rudeni sekoja tuvā radinieka "Kia Sportage" jaunā paaudze. "Mitsubishi" bezceļnieku klans ir laidis klajā jaunu apvidus tipa modeli "Mitsubishi ASX". Visbeidzot pārdošanā ir nonācis "Nissan Juke" – vēl viens SUV tipa auto no "Nissan" saimes. Uz plašā absolūto jaunumu fona salīdzinoši nemanāma palika mazo apvidnieku pioniera "Toyota RAV4" uzlabošana. Nosauktie auto, pagaidām izņemot vienīgi "Juke", ir pabijuši arī "DELFI Auto" rīcībā.

Neskatoties uz to, ka visi pieci jaunumi trāpa vienā apvidus auto grupā – "small on road SUV", vienā aprakstā visus likt neriskējam, jo iznāktu pārāk gara lasāmviela. Neskatoties uz to, ka "DELFI Auto" izmēģināšanai saņēma automobiļus ar dažādiem motoriem un pārnesumkārbām, riskēsim sniegt savu salīdzinošo viedokli vispirms par trim no nosauktajiem krosoveriem. Meklēsim, kur slēpjas aizvadītās desmitgades teju vai populārākā mazā SUV "Toyota RAV4" pievilkšanas spēks, un ko pretī spēj likt jaunpienācēji – lētais rumānis ar franču pasi "Dacia Duster" un dižciltīgo japāņu bezceļnieku mazākā atvase "Mitsubishi ASX".

Dizains

"Skaistumam ir briesmīgs spēks" – aptuveni tā tulkojams ietekmīgajā krievu izdevumā "Авто Ревю" reiz par auto dizainu rakstītais. Nevar nepiekrist, jo cenšamies taču iegādāties mašīnu, kas acis priecē. Krīze gan ir mācījusi būt pragmatiskākiem. Tirgotāji atzīmē, ka, pērkot mašīnas, ļaudis tagad lielāku vērību pievērš servisa reputācijai, auto zīmola vērtības krituma tendencēm, kā arī komforta aprīkojums tiekot pirkts ar pieticīgāku vērienu. Taču skaistumam jau laikam tomēr tāpat ir liels spēks.

"Toyota RAV4" pēdējie uzlabojumi ir tieši dizaina jomā, jo jauninājumi tehnikā tika ieviesti ātrāk nekā pamainījās auto izskats. "RAV4" zināmā mērā ir pielipusi sieviešu mašīnas reputācija, lai gan nekā izteikti sievišķīga, manuprāt, nevienai no šā modeļa paaudzēm dizainā nav bijis. Katrā gadījumā, ne vairāk kā daudziem citiem līdziniekiem. Varbūt tā noticis tāpēc, ka "Toyota" staļļos ir papilnam prāvāku un no skata agresīvāku, tātad stiprajam dzimumam it kā vairāk piedienošu rumaku.

Tiek uzsvērts, ka dizaina izmaiņas vērstas uz to, lai atbrīvotos no sieviešu auto imidža. "RAV4" tiešām ir izmainītas visas priekšdaļas galvenās detaļas. Bamperim ir agresīvāka forma ar vairāk izceltām miglas lampu ligzdām, lukturi palikuši šaurāki un tādi kā dusmīgāki, radiatora reste šķiet vairāk uz priekšu izbīdīta un motora pārsegs arī ir attiecīgi pamainījies. Tagad, lūk, "RAV4" tā kā vairāk esot "unisex" nevis sieviešu auto.

Aizmugurē pārmaiņu ir mazāk, bet šo to citādāku atrast var. Piemēram, citādu pakaļējās optikas krāsu sadalījumu. Vēl jaunums ir pagrieziena rādītājs sānskata spoguļos. Salonā citādu izskatu ir ieguvis audiosistēmas panelis, bet stūres ratam pa sportiskai modei ir mazliet nošņāpta lejasdaļa, kādēļ rats nav ideāli apaļš. Žēl, ka priekšējā paneļa un durvju apšuvuma plastmasas palikušas no tāda pat cieta materiāla kā iepriekš. Tas gan vairs neattiecas uz dizainu, bet "RAV4" joprojām pēc viegla spiediena uz pagriezienu rādītāja nemirkšķina trīs reizes, kā to tagad dara ne viens vien ranga ziņā zemākas raudzes auto. Galvenajos vilcienos arī viss. Svaigie akcenti, protams, uzmanību pievērš un ir simpātiski, bet vai tādēļ "RAV4" ir kļuvis vīrišķīgāks? Lai vērtē pircēji. Manuprāt, kopumā jau šī auto izskats un tā radītais iespaids faktiski nav mainījies.

"Dacia Duster" no skata ir robustāks un ja ar to saprot vīrišķību, tad iznāk, ka vīrišķīgāks. Griez riņķī un skaties no kuras puses gribi – neliels, bet mēreni muskuļots, turklāt visumā glīts auto ar īstiem SUV raksturīgu, mazliet bravurīgu siluetu. No priekšpuses un sāniem "Duster" ir mazliet interesantāks dizaina objekts nekā no aizmugures, jo aizmugures optika kaut kā lec ārā no kopējā auto tēla. Tā ir bērnišķīgāka un ar robustajām metāla paneļu formām sader mazāk nekā priekšējā. Atzīmēšu, ka virsbūves arhitektūras ziņā "Duster" mazliet atgādina dažu tehnisko mezglu donoru "Nissan X-Trail".

Atšķirībā no ārienes, "Duster" salonā ir daudz kopīga ar senāk pazīstamajiem "Dacia" modeļiem. Stūres rats, instrumentu sekcija, priekšas panelis un viduskonsole – tas viss jau ir redzēts un no dizaina viedokļa neizteiksmīgs. Paneļu plastmasas vienkāršas un lētas, bet brūngani lakotā viduskonsole, durvju rokturu un vēl šur tur izmantotās dekoratīvās uzlikas salonam piešķir pavisam citu – pievilcīgāku ārējo iespaidu nekā pie "Dacia" bija rasts sastapt. Tiesa, "DELFI Auto" rokās pabijušais auto bija "Laureate" izpildījumā, kas ir greznākais, ko "Duster" piedāvā. Zemāku komplektāciju mašīnās būs prastāks interjers un stūrei nebūs mākslīgās ādas apšuvuma, kas šo diezgan raupjo izstrādājumu padara daudz pieņemamāku.

Pats izskatīgākais no trijotnes dizaina ziņā, manuprāt, ir "Mitsubishi ASX". Dinamisks, bet spēcīgi, pat agresīvi veidots siluets. Pārdomāti akcenti un stilistiski teicami nostrādātas detaļas. Lielā trapecveida radiatora reste lieliski saskan ar vidusdaļā pacelto motora pārsegu un eleganto optiku. Arī aizmugurē valda tāda pati formu un detaļu saskaņa, bet slaidos sānus grezno izteiksmīgi valcējumi. Dumaniski – tātad sportiski. Ja jau sportiski, tad vīrišķīgi? Bez meitenes blakām "ASX" arī lieliski izskatās...

Iekšpusē tīkama mērinstrumentu sekcija, izskatīgs stūres rats un maz emociju raisoša viduskonsole. Emocionāls lādiņš nāk no pavisam negaidītas puses un tikai iestājoties tumsai. Lieta tāda, ka "ASX", ja vien auto ir komplektēts ar lielu panorāmas jumtu, stiklotās jumta daļas sānos ir iestrādājis gaismas diožu virtenes. Romantika, kas aizstāj sveču liesmiņas. Diemžēl apdares materiālu izvēlē "Mitsubishi" arī šai reizē nav centies lauzt tradīcijas, jo "ASX" salona plastmasas ir visnotaļ vienkāršas un pārsvarā cietas.

Tehnika

"DELFI Auto" rokās nonākušais "RAV4" bija komplektēts ar jau 2009.gadā apritē nākušo "Valvematic" 2,0 litru 158 Zs vērto benzīna motoru un CVT variatoru. "RAV4" kā tāda ir palikusi arī parasta automātiskā transmisija, bet tā tiek uzstādīta kopā ar jaudīgāko 2,2 l D-CAT dīzeļmotoru, savukārt benzīnniekam pienākas jaunais variators. Jāpiebilst, ka japāņu krosoveru klasikai agrākā elektro hidrauliskā stūres pastiprinātāja vietā tagad ir elektriskais, bet pilnpiedziņas sistēmā dominē priekšējā ass, aizmugurei pieslēdzoties tikai priekšējo izslīdēšanas gadījumā.

"Dacia Duster" bija aprīkots ar salīdzinoši maza apjoma 1,5 litru "Renault" dCi 110 Zs turbodīzelīti, sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu un visu riteņu piedziņu. Turklāt piedziņa "Duster" ir tieši tāda pati, kā "Renault Koleos" un "Nissan" vieglajiem krosoveriem. Tātad "All Mode 4x4" sistēma, kam ir trīs viegli vadāmi režīmi: tikai priekšējās ass piedziņa; automātiski pieslēdzošies arī aizmugures riteņi un pastāvīga visu četru riteņu piedziņa.

Savukārt izmēģinātais "Mitsubishi ASX" bija apveltīts tikai ar priekšējās ass piedziņu, tam zem pārsega bija pirmais tik maza apjoma paša "Mitsubishi" izstrādātais 1,8 litru DID "Mivec" turbodīzelis un sešpakāpju manuālā transmisija.

Atliek piebilst, ka "Toyota RAV4" un "Dacia Duster" ir pieejams arī ar vientilta piedziņu, bet "Mitsubishi ASX", protams, ir paredzēta arī pilnpiedziņa. "RAV4" ir plašāka motoru un kārbu izvēle nekā konkurentiem un divi litri ir vismazākais no spēka agregātu tilpumiem. Savukārt "Duster" un "ASX" ir tikai pa vienam motoram no katra degvielas veida, un vislielākais ir jau pieminētais 1,8 DID, kā arī ne vienam, ne otram nav automātiskās transmisijas. Vismaz pagaidām nav.

Brauciena iespaidi

Visu trīs konkurentu ietilpība un ērtības gan salonā, gan bagāžas telpā ir visnotaļ līdzīgas. Pat "Duster", kam viens otrs salona izmēru rādītājs mazlietiņ atpaliek no oponentiem, kā arī zemas cenas noturēšanas dēļ ir trūcīgākās vadītāja sēdekļa un stūres regulēšanas iespējas, galu galā iekārtoties var gana ērti. Kā mīnusiņu rumānim pieminēsim, ka sēdekļi trijotnes šajā auto ir ar visminimālākajām auguma fiksēšanas spējām, kamdēļ, straujākos manevros centrbēdzes spēkus nāksies izjust vairāk.

Toties "Duster" atklāja, ka tam nebūt nav tik bēdīga skaņas izolācija, kā šī zīmola iepriekšējiem modeļiem. Visklusākais uz laba asfalta ir "ASX", jo tā dīzeli salonā gandrīz sadzirdēt nevar. Arī "Duster" motors ar dīzeļa skaļu ļerkstēšanu nekaitina, bet visskaļākais fons pārsteidzošā kārtā ir no "RAV4" benzīnnieka. Braucot pa grants ceļiem, aina ir cita. Iepriekš klusais "ASX" salons, kaut arī motoru tāpat lāgā dzirdēt nevar, rezonē kā nelabais no piekares trokšņiem un akmeņu sišanās riteņu arkās. "Duster" salonā trokšņu pieaugums ir mazāks nekā gaidīts, lai gan arkas varēja būt klusākas. "RAV4" motora troksnim pievienojas papildu skaņu kokteilis, taču tas ir mazāk uzbāzīgs nekā "ASX" skaļā simfonija.

Kā jau bija sagaidāms viskuslākais ir arī pēc darba tilpuma mazākais "Duster" motors. Taču lai pārvietotos un nebūt ne lēnītēm, pilnīgi pietiek. Turklāt "Duster" iepriecina ar Latvijas ceļu (ne)kvalitātei sabalansētu piekares cietību. Vienlīdz labi var braukt gan pa asfaltu, gan granti. Tiesa, nevajag tēlot rallistus pie šā auto stūres, jo "Duster" ir vispastarpinātākā stūres izjūta un auto ritošā daļa vismazāk no trijotnes ir piemērota aktīvai draiverēšanai. Toties lielākais klīrenss un visspējīgākā pilnpiedziņa ar "Duster" ļaus aizbraukt tur, kur "RAV4" un "ASX" visticamāk netiks. "Duster" pārnesumkārba slēdzas visnotaļ labi, taču tai ir neganti īss pirmais, pat pirmie divi pārnesumi.

"RAV4" stūre ar elektrisko pastiprinātāju šķiet ir kļuvusi mazliet sintētiskāka, bet vadāmība joprojām sagādā prieku. Neskatoties uz izmaiņām stūres mehānismā, tā nulles punktā nav kļuvusi vaļīga, auto kursu uz šosejas notur labi un arī vilkt pa grantētiem līkumiem joprojām var ar baudu. Dzinējs izliekas gana spēcīgs, taču, cenšoties braukt dinamiski, nepamet sajūta, ka variators tam īsti neļauj atraisīties. Iespējams, ka viena vienīgā "Wess Motors" atvēlētā izmēģinājumu diena vienkārši neļāva pietiekami adaptēties pie salīdzinoši retāk sastopamās bezpakāpju transmisijas. Toties diena bija pietiekami gara, lai atgādinātu, ka "RAV4" piekares ir cietas un drebina braucējus visur, izņemot ideālu asfaltu.

"ASX" vadāmībā ir labāks nekā "Duster", bet līdz "RAV4" līmenim tam būtu, ko skoloties. Pa šosejām rites komforts ir patīkams, bet grunts ceļos piekare ne tikai kļūst skaļa, bet tai nereti pietrūkst energoietilpības. Toties "Mivec" dīzeļmotors ir "ASX" trumpis. Un ļoti spēcīgs trumpis. Motors ir elastīgs, pietiekami dinamisks un vienkārši neticami taupīgs degvielas apetītes ziņā. Apskatiet tabulas! Mašīnas nebrauca pa vienu maršrutu, tāpēc katrs cipars tajās uztverams ar iespējamu korekciju, bet... "ASX" dīzelis "Duster" mazāka tilpuma motoru aizbāž aiz jostas bez variantiem. Arī ātrumkārbas darbība ir pelnījusi tikai uzslavas.

Kāds interneta portālus, tai skaitā "DELFUS", apceļojis videorullītis liek veltīt dažus vārdus drošībai. Runa ir par video, kurā savulaik tika rādīts "Duster" tā sauktajā "aļņa testā" jeb negaidīta šķēršļa apbraukšanā. Sižeta autori "Duster" nosauca par visai bīstamu (vai kaut kā līdzīgi) braucamrīku. Bez elektroniskās stabilizācijas sistēmas auto "aļņa testā" savaldīt nebija viegli un centrbēdzes, kā arī diagonālo spēku iespaidā no ceļa atrāvās aizmugurējais ritenis.

Visus trīs šā raksta sāncenšus "DELFI Auto" arī izmēģināja "aļņa testā". "Toyota RAV4" stabilizācijas sistēmu nav iespējams atslēgt un ar ieslēgtu pie ātruma aptuveni 90 km/h "aļņa tests" tiek paveikts visnotaļ viegli. Elektronika tikko manāmi sāk "mierināt" mašīnu jau rāvienā prom no sākotnējās trajektorijas jeb iedomātā šķēršļa apbraukšanas sākumā fāzē. Tālāk seko vēl uzstājīgāka korekcija un "RAV4" viegli nošūpojies atgriežas pareizajā kursā.

"Dacia Duster" ar ieslēgtu stabilizācijas sistēmu tik eleganti vis neveicas. Taču pazvalstījies un pašūpojies "Duster" atrod pareizo ceļu. Iemesli? Galvenais iemesls ir pavisam citāda piekare nekā "RAV4". Gari riteņu gājieni un piekares elastīgums, ko atzinīgi novērtējam grants ceļu braucienā un pārvietojoties ārpus ceļiem, "aļņa testā" nav tie labākie sabiedrotie. Arī stūre nav tik precīza kā japānim. Darot to pašu ar atslēgtu ESP, nākas krietni papūlēties, lai "Duster" sānslīdes savaldītu un manevra beigu daļā, atslogotais ritenis tiešām cenšas atrauties no zemes.

Ņemam "ASX", kam piekare nav tik mīksta un ESP arī ir iespējams izslēgt. Ar aktivizētu stabilizāciju smukais smaragdzilais auto uzsit šurp turp "ar asti" un elektronikai koriģējot gaitu, nostājas mierā. Labāk par "Duster"? Atšķirība nav liela, bet mazliet mierīgāk nozvalstīdamies gan, jo "ASX" piekare nav tik jūtīga uz sānkustībām un elektronika pārējo sakārto tāpat kā "Duster". Izslēdzam ESP un liekam "ASX" izvairīties no aļņa vēlreiz. Vēziens pa kreisi, pa labi, vēlreiz pa kreisi un... beigās ir gan miers mājās, gan ritenis bija gaisā. No malas esot izskatījies, ka, mazliet mazāk nekā "Duster". Taču salonā sēžot un ar stūri vienu un otru auto ķerot, nepatīkamas sajūtas bija gan ar "Duster", gan "ASX". Esmu pārliecināts, ka arī "RAV4" bez ESP nekāds virtuozais briežu glābējs nebūtu.

Vairums mašīnu, īpaši jau SUV tipa, kam smaguma centrs ir augstāk nekā parastiem auto, bez ESP "aļņa testā" neuzvedas pārliecinoši un nav tur kādu atsevišķu pataisīt pat izsmiekla vai biedinājuma objektu.

Vidējais aritmētiskais vērtējums visiem par visu būtu ar trim zvaigznēm, tātad "labi", jo sliktus (vismaz, kamēr tie jauni) auto tagad nākas sastapt reti. "Toyota RAV4" atzīme tehnikā ir paaugstināta dēļ labām vadāmības īpašībām, bet komfortā nav paaugstināta dēļ vibrācijām salonā. "Dacia Duster" tehnika šajā kompānijā varbūt ir pelnījusi tikai divas zvaigznes, bet aizlienētā "All Mode" pilnpiedziņa kompensē citus trūkumus, savukārt komforts mūsu ceļiem ir vissabalansētākais un cena ir vienkārši ārpus konkurences. "Mitsubishi ASX" motors ir pelnījis pat piecas zvaigznes, bet pārējā tehnika tam līdzi vēl netiek.

Tehniskie rādītāji (ražotāju dati)

 Toyota RAV4Dacia DusterMitsubishi ASX
Garums (mm)436543154295
Platums (mm)1855 (bez spoguļiem)1822 (bez spoguļiem)1770 (bez spoguļiem)
Augstums (mm)1720 (ar jumta rel.)1695 (ar jumta rel.)1625 (ar jumta rel.)
Riteņu garenbāze (mm)256026732670
Klīrenss (mm)180210170
Priekš. pārkares leņķis (º)2830Nav datu
Aizmug. pārkares leņķis (º)2436Nav datu
Rampas leņķis (º)2023Nav datu
Pārvarama brasla dziļ. (cm)5035Nav datu
Bagāžnieka tilpums (l)410408416
Pašmasa (kg)162013691460
Pilna masa (kg)211018442060
Apgriešanas diametrs (m)11,610,7610,6
Motors2,0 Valvematic (1987 cm³)
maks. jauda 158 Zs pie 6200 apgr./min.
maks. grieze 198 Nm pie 4000 apgr./min.
1,5 dCi (1461 cm³)
maks. jauda 109 Zs pie 4000 apgr./min.
maks. grieze 240 Nm pie 1750 apgr./min.
1,8 DI-D Mivec (1798 cm³)
maks. jauda 150 Zs pie 4000 apgr./min.
maks. grieze 300 Nm no 2000 līdz 3000 apgr./min.
Degviela BenzīnsDīzeļdegvielaDīzeļdegviela
Piedziņa4WD4WD2WD
Ātrumkārbabezpakāpju variators "Multidrive S"Sešpakāpju mehāniskāSešpakāpju mehāniskā
Maksimālais ātrums (km/h)185168200
Dinamika 0-100 km/h (s)11,012,59,7
Degvielas patēriņš (l/100 km)Pilsētā – 9,5
Uz šosejas – 6,4
Jauktā režīmā – 7,5
Pilsētā – 6,5
Uz šosejas – 5,3
Jauktā režīmā – 5,6
Pilsētā – 6,7
Uz šosejas – 4,8
Jauktā režīmā – 5,5
Degvielas tvertnes tilpums (l)605063
BremzesPriekšā ventilējamas disku
Aizmugurē disku
Priekšā ventilējamas disku
Aizmugurē trumuļu
Priekšā ventilējamas disku
Aizmugurē trumuļu
CO2 emisijas (g/km)177145145
Tehniskās apkopes ciklsPēc 15 000 km nobraukuma vai reizi gadāPēc 20 000 km nobraukuma vai reizi gadāPēc 15 000 km nobraukuma vai reizi gadā

"DELFI Auto" veiktie salona izmēru mērījumi

 Toyota RAV4Dacia DusterMitsubishi ASX
Attālums no priekšējā sēdekļa līdz griestiem (cm)100,59997,5 (jumta lūkas padziļinājumā)
Attālums no pakaļējā sēdekļa līdz griestiem (cm)959389,5
Platums elkoņu zonā priekšā (cm)149141146
Platums elkoņu zonā aizmugurē (cm)149143148
Attālums no priekšējā sēdekļa atzveltnes līdz pakaļējam sēdeklim, ja priekšējais noregulēts vadītājam ar 1,75 m augumu (cm)29,52528,5

Cenas eiro

Toyota RAV4 2,0 Valvematic (158 Zs) 2WD 6MT22 012
Toyota RAV4 2,0 Valvematic (158 Zs) 4WD 6MT23 734
Toyota RAV4 2,0 Valvematic (158 Zs) 4WD CVT25 498
Toyota RAV4 2,2 D-4D (150 Zs) 2WD 6MT25 996
Toyota RAV4 2,2 D-4D (150 Zs) 4WD 6MT27 718
Toyota RAV4 2,2 D-CAT (177 Zs) 4WD 6AT32 541
Toyota RAV4 2,2 D-CAT (177 Zs) 4WD 6MT35 202
Mitsubishi ASX 1,8 DI-D (150 Zs) 2WD 6MT21 300
Mitsubishi ASX 1,8 DI-D (150 Zs) 2WD 6MT AS&G22 900
Dacia Duster 1,5 dCi (85 Zs) 2WD 6MT12 941
Dacia Duster 1,5 dCi (110 Zs) 4WD 6MT16 826

"DELFI Auto" degvielas patēriņa rezultāti ar "Toyota RAV4 2,0i CVT"

MaršrutsBrauciena dati pēc borta datora rādījumiem
Rīga (Berģi) – Salaspils apvedc. – Ogre – Aizkraukle – Pļaviņas šosejas režīmā117,7 km ar vid. ātrumu 75,7 km/h – 7,8 l/100 km
Maršrutā Rīga (Berģi) – Pļaviņas – Vietalva – Pļaviņas164,7 km ar vid. ātrumu 67,4 km/h – 8,0 l/100 km
(ieskaitot iepriekšējo ceļu no Rīgas līdz Pļaviņām)
Dinamikas un stabilitātes izmēģinājumu laikā18,6 km ar vid. ātrumu 38,8 km/h – 16,8 l/100 km
Off road izmēģinājumu laikā13,6 km ar vid. ātrumu 28,6 km/h – 14,0 l/100 km
Maršrutā Pļaviņas – Ogre – Salaspils apvedc. – Rīga (Berģi)132,7 km ar vid. ātrumu 68,1 km/h – 8,6 l/100 km
(ieskaitot off road posmu pie Pļaviņām)
KopsavilkumsAuto kopējais nobraukums pirms testa – 2874 km
Kopumā veikti – 316 km
Auto kopējais nobraukums pēc testa – 3190 km

"DELFI Auto" degvielas patēriņa rezultāti ar "Dacia Duster 1,5 dCi 6MT"

MaršrutsBrauciena dati pēc borta datora rādījumiem
Rīga (Ulmaņa gatve) – centrs – Rumbula – pilsētas režīmā26,9 km 2WD režīmā ar vid. ātrumu 23,2 km/h – 7,6 l/100 km
Maršrutā Rīga (Ulmaņa gatve) – Aizkraukle (iebraucot pilsētā) – Pļaviņas – Vietalva – Pļaviņas kombinētā režīmā195,5 km ar vid. ātrumu 55,2 km/h – 6,5 l/100 km
(ieskaitot Rīgā nobrauktos 26,9 km)
Maršrutā Pļaviņas – Madona – Pļaviņas – Vietalva – Pļaviņas – Vietalva – Pļaviņas kombinētā režīmā238,9 km ar vid. ātrumu 38,9 km/h – 7,6 l/100 km
(ieskaitot dinamikas un stabilitātes izmēģinājumus)
Off road izmēģinājumu laikā9,8 km ar vid. ātrumu 19,3 km/h – 12,0 l/100 km
Maršrutā Pļaviņas – Ogre – Rīga (Ulmaņa gatve) kombinētā režīmā141,8 km ar vid. ātrumu 52,9 km/h – 5,9 l/100 km
KopsavilkumsAuto kopējais nobraukums pirms testa – 6314 km
Kopumā veikti – 586 km
Patērētā dīzeļdegviela – 44 l
Vidējais patēriņš – 7,5 l/100 km
Degvielas izmaksas uz 1 km – 44 l x Ls 0,755 = Ls 33,22 : 586 = 0,057
Auto kopējais nobraukums pēc testa – 6900 km

"DELFI Auto" degvielas patēriņa rezultāti ar "Mitsubishi ASX 1,8 DI-D 6MT"

MaršrutsBrauciena dati pēc borta datora rādījumiem
Rīgā (Spice) – Ulmaņa gatve – centrs – Krasta iela – Rumbula21,3 km 2WD režīmā ar vid. ātrumu 35 km/h – 5,8 l/100 km
Maršrutā Rīga (Spice) – Koknese – Pļaviņas – Koknese – Pļaviņas kombinētā režīmā248,2 km ar vid. ātrumu 50 km/h – 5,1 l/100 km
(ieskaitot Rīgā nobrauktos 21,3 km)
Off road, kā arī dinamikas un stabilitātes izmēģinājumu laikā44,0 km ar vid. ātrumu 36 km/h – 8,9 l/100 km
Maršrutā Pļaviņas – Sēlpils – Pļaviņas – Sēlpils – Pļaviņas kombinētā režīmā181,9 km ar vid. ātrumu 52 km/h – 5,2 l/100 km
Maršrutā Pļaviņas – Koknese – Aizkraukle kombinētā režīmā51,2 km ar vid. ātrumu 43 km/h – 6,1 l/100 km
(laivas vešana, svētdienas sastrēgums pirms Kokneses)
Maršrutā Aizkraukle – Rīga (Rumbula) šosejas režīmā76,0 km ar vid. ātrumu 79 km/h – 4,6 l/100 km
(apzināti ekonomējot)
Rīgā (Rumbula – Ķengarags – Vecrīga – Spice 16,7 km ar vid. ātrumu 30 km/h – 5,0 l/100 km
(apzināti ekonomējot)
KopsavilkumsAuto kopējais nobraukums pirms testa – 3304 km
Kopumā veikti – 586 km
Auto kopējais nobraukums pēc testa – 3922 km

"DELFI Auto" dinamikas testu rezultāti ar "Toyota RAV4 2,0 CVT"

0-100 km/h (s)1.mēģinājums – 11,19 (D režīmā)
2.mēģinājums – 11,25 (D režīmā)
3.mēģinājums – 11,50 (D režīmā)
4.mēģinājums – 13,44 (+/- ar pārnesumkārbas sviru)
5.mēģinājums – 12,44 (+/- ar pārnesumkārbas sviru)
6.mēģinājums – 11,63 (+/- ar svirām pie stūres)
No 40 līdz 80 km/h (s)1.mēģinājums – 5,34 (D režīmā)
2.mēģinājums – 5,31 (D režīmā)
3.mēģinājums – 6,34 (+/- ar pārnesumkārbas sviru)
4.mēģinājums – 5,69 (+/- ar svirām pie stūres)
No 80 līdz 120 km/h (s)1.mēģinājums – 7,28 (D režīmā)
2.mēģinājums – 7,47 (D režīmā)
3.mēģinājums – 7,72 (D režīmā)
1000 m no 0 km/h (s)35,60 (ātrums kilometra beigās aptuveni 160 km/h)

"DELFI Auto" dinamikas testu rezultāti ar "Dacia Duster 1,5 dCi 6MT"

0-100 km/h (s)1.mēģinājums – 14,47 (1.-4. pārnesums)
2.mēģinājums – 13,65 (1.-4. pārnesums)
3.mēģinājums – 13,32 (1.-4. pārnesums)
4.mēģinājums – 13,44 (1.-4. pārnesums)
5.mēģinājums – 13,16 (1.-4. pārnesums)
6.mēģinājums – 13,53 (2.-4. pārnesums)
7.mēģinājums – 13,12 (2.-4. pārnesums)
No 40 līdz 80 km/h (s)1.mēģinājums – 6,19 (3.-4. pārnesums)
2.mēģinājums – 5,59 (3.-4. pārnesums)
3.mēģinājums – 6,12 (3.-4. pārnesums)
No 80 līdz 120 km/h (s)1.mēģinājums – 10,44 (4.-5. pārnesums)
2.mēģinājums – 10,00 (5. pārnesums)
3.mēģinājums – 9,75 (5. pārnesums)
4.mēģinājums – 9,31 (5. pārnesums)
1000 m no 0 km/h (s)36,19 (ātrums kilometra beigās aptuveni 160 km/h)

"DELFI Auto" dinamikas testu rezultāti ar "Mitsubishi ASX 1,8 DI-D 6MT"

0-100 km/h (s)1.mēģinājums – 11,38 (1.-3. pārnesums)
2.mēģinājums – 11,19 (1.-3. pārnesums)
3.mēģinājums – 11,84 (1.-3. pārnesums)
4.mēģinājums – 11,78 (1.-3. pārnesums)
No 40 līdz 80 km/h (s)1.mēģinājums – 5,34 (2.-3. pārnesums)
2.mēģinājums – 5,37 (2.-3. pārnesums)
3.mēģinājums – 5,41 (3. pārnesums)
No 80 līdz 120 km/h (s)1.mēģinājums – 6,69 (4. pārnesums)
2.mēģinājums – 6,56 (4. pārnesums)
3.mēģinājums – 7,06 (3.-4. pārnesums)
4.mēģinājums – 6,82 (4. pārnesums)
5.mēģinājums – 8,35 (5. pārnesums)
6.mēģinājums – 6,44 (5. pārnesums)
1000 m no 0 km/h (s)33,04 (ātrums kilometra beigās aptuveni 180 km/h)






Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!