Foto: Publicitātes foto
Kompānija "Toyota" beidzot pilnībā atklājusi ilgi gaidīto aizmugurējo riteņu piedziņas kupejas "FT-86" sērijveida versiju, kas Eiropas tirgū būs pieejama ar "GT 86" nosaukumu, bet Japānā – vienkārši "86". Automobilis tiks prezentēts decembra sākumā notiekošajā Tokijas autoizstādē.

"Toyota GT 86" izstrādāts sadarbībā ar "Subaru", kas arī Tokijas autoizstādē prezentēs savu šīs kupejas sērijveida versiju "BRZ". Šie abi modeļi izgatavoti uz kopīgas platformas un izmanto kopīgus mezglus, tostarp "Subaru" četrcilindru boksermotoru. "Toyota" un "Subaru" kupeja savstarpēji atšķirsies tikai nedaudz.

"Toyota" sērijveida kupejas kopgarums ir 4 240 mm, platums – 2 570 mm, augstums – 1 285 mm. Tajā ir četras sēdvietas.

"Toyota GT 86" aprīkots ar "Subaru" jauno divlitru četrcilindru boksermotoru, kas aprīkots ar "Toyota D-4S" tiešo degvielas iesmidzināšanas sistēmu. Dzinējs attīsta 200 zirgspēku jaudu pie 7 000 apgr./min un 205 ņūtonmetru griezes momentu pie 6 600 apgr./min. Automobiļa dinamiskie raksturlielumi pagaidām netiek atklāti.

Standartā motors sajūgts ar sešpakāpju mehānisko pārnesumkārbu, tomēr par papildus samaksu pieejama arī sešpakāpju automātiskā, kas sniedz iespēju pārnesumus pārslēgt arī ar taustiņiem aiz stūresrata. Vilkme tiek novadīta uz aizmugurējiem riteņiem caur pašbloķējošo diferenciāli. Standartā šī "Toyota" kupeja tiks aprīkota ar 17 collu riteņiem (Japānā – ar 18 collu).

Atgādināsim, ka šī modeļa stāsts aizsākās ar "FT-86" konceptu 2009. gada Tokijas autoizstādē. Šāgada pavasarī Ženēvā tika prezentēta tā otrā versija "FT-86 II". Skaitlis "86" modeļa nosaukumā ir par godu 80. gadu "Corolla GT" (AE86).

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!